måndag 20 juli 2009

Hemma igen

Nu har jag återvänt till civilisationen och dessutom har jag en ny och fungerande dator så nu ska jag visa lite vad jag gjort den senaste tiden.

Det här har varit min utsikt de senaste 3 veckorna.
Nåja tyvärr har ju vädret inte varit så bra men några dagar på stranden har det blivit iallafall. Till kvällen har det ändå oftast varit möjligt att beundra solnedgången.


Det har varit underbart att kunna vara ledig och bara göra allt det som hör sommaren till. Det är säkert 10 år sedan jag senast var ledig en sommar så jag tycker jag har varit värd det. Dessutom har jag fått min första medalj någonsin förra fredagen. Vi var och springa ett "minimaraton" på 13km (eller 13,7km rättare sagt) det var stekhett ute och halva sträckan var i skogen så det var otroligt tungt men i mål kom vi! Visserligen sist men alla andra var vana löpare så jag är bara nöjd med att vi kom i mål. Alla fick medalj, men det var ändå min första medalj nånsin :)

Virkat och sytt har jag ju givetvis också gjort. Jag tänkte visa lite i taget eftersom jag i Augusti skall åka iväg på praktik på en biologisk station och kommer då knappast hinna virka speciellt mycket. Men jag vill ju ändå hålla bloggen vid liv så därför sparar jag lite bilder till augusti också.

Jag börjar med att visa en bild på den amigurumi som såldes först på marknaden.
Jag är ingen "kattmänniska" så jag har inte virkat nån katt förrän nu. Jag blev ändå ganska nöjd med resultatet så jag är lite sur över att jag inte skrev upp mönstret då jag virkade den...


Nu ska vi ut och springa i regn-rusket. Hej så länge!

1 kommentar:

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails