måndag 24 januari 2011

Tårtbak / Baking a cake

Jag har mängder av gamla obloggade bilder som jag inte har hunnit blogga tidigare. Mitt liv är aningen kaotiskt just nu så det har varit svårt att få ork och tid med bloggandet. Jag har tillfälligt flyttat bort från mitt hem till en stad långt bort, närmare bestämt 4,5 timmars tågresa bort. Sambon bor kvar i vår lägenhet och jag bor här med Imma. Givetvis åker jag hem varje helg så det blir en hel del tågresande. Tågresor är förövrigt ypperliga tillfällen att plocka fram virknålen. Jag skall vara här hela våren eftersom jag går kurser här som hör till min utbildning.

I have so many things that I have not had time to blog about. My life is kind of chaotic right now and I haven't had much time or energy to blog. Due to my studies I've moved away from my home to a city far far away. 4,5 hours by train. My fiancé is living in our apartment and I live her with Imma. But of course we go home every weekend. It is great to crochet on the train though so 4,5 hours go by pretty fast.

Först ut och obloggat är en tårta som jag bakade åt min syster då hon fyllde 30år (på juldagen). Jag har länge velat pröva på att använda sugarpaste för jag har sett så många fina bilder av sådana tårtor på nätet. Min blev inte lika imponerande men jag är nöjd med mitt försök. Den var fylld med lime mousse, hallon och vitchoklad ganache. Hjärtanen färgade jag själv med röd pasta färg men tja dom blev bara rosa och inte så intensivt röda som jag hade fantiserat...

I made a cake for my sister's birthday (which was on Christmas day). I have been interested in trying to use sugar paste because I've seen so many gorgeous cakes on the internet. Mine was not quite as gorgeous but I'm happy with the result. It was filled with lime mousse, raspberries and white chocolate ganache.

4 kommentarer:

  1. Lycka till med utbildningen.
    Tårtan så så mumsig ut och vacker är den!

    SvaraRadera
  2. Men det blev en väldigt fin tårta!

    SvaraRadera
  3. Underbar tårta oc hvad härligt att ha lite tid på tåget så man kan virka med gott samvete.
    Och ja - stickning är verkligen lurigt. Det är tur att man har mammor till hjälp ;)

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails