torsdag 23 april 2009

Muffins!

Jag har blivit så inspirerad av en massa fina bilder och recept på muffins på olika bloggar. Så idag bestämde jag mig för att göra såna där fina muffins med frosting. Men hälsosam som jag är, eller försöker åtminstone, så tänkte jag att jag struntar i frostingen för det var antingen socker, grädde eller smör i alla recept jag hittade... Så brukar det alltid bli då jag ska göra något, det slutar med att jag gör på mitt eget sätt ändå. Så jag gjorde muffins med choklad hallon yoghurt fyllning. Här kommer receptet:

6st stora muffins

100gr smör
1 ägg
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
3 st. Fazers mjölkchoklad med yoghurt hallon fyllning

1. Smält smör.
2.Vispa ägg och socker till skum
3. Blanda vaniljsocker, salt, vetemjöl och bakpulver. Tillsätt den hackade chokladen.
4. Vänd försiktigt i de torra ingredienserna i ägg-socker blandningen. Tillsätt smöret.
5. Lägg smeten i formar.
6. Grädda ca 10min i 200 grader.

Vet inte om det finns yoghurt-choklad i sverige men annars kan man nog byta ut den mot annan choklad. Chokladmängder i mina muffins är ca 130gram.

Det kommer kanske inte att bli så mycket virkat de närmaste dagarna. Ska skriva en uppsats så virkningen får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails