lördag 15 oktober 2011

33 ways to stay creative

Jag hittade denna lista hos Anna och tyckte den var så bra att jag själv också ville blogga om den. Försökte hitta original författaren via pinterest men lyckades inte där heller.

Många av dessa punkter gör jag men det finns många andra fina tips. Det som jag redan gör är:
1. Listor. Jag gör alltid listor speciellt för att få undangjort alla tråkiga måsten så att jag hinner virka och pyssla också.
2. Jag har börjat ha små häften i väskan och hemma på olika platser för att kunna skriva upp mina idéer. Då jag väl skall göra något är det bara att välja och vraka därifrån. Nu är det mer så att jag har allt för många saker som jag vill göra!
4. Sitt inte vid datorn för mycket. Datorn är en tidslukare och det blir lätt att man sitter här allt för mycket och inte hinner vara kreativ.
31. Städa ditt pysselrum/arbetsbord. Hjälper absolut då man har en svacka! Speciellt märker man då hur mycket material man har samlat på sig! Men det är ej heller roligt att pyssla i ett stökigt rum.
33. Avsluta något. Visst känns det bra! Och man får börja med något nytt igen. Jag har allt för många halvfärdiga projekt. Borde definitivt slutföra några av dem...

Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails