tisdag 2 juni 2009

70-tals mode

Jag hittade en "Sticka & Virka" från 1972-1973 hemma i min mammas gömmor. Det finns endel riktigt hemska plagg i den men också fina sådana. Jag virkar just nu en baby klänning/kofta ur den boken. Här är ett exempel på de mindre fina plaggen, virkade shorts med bröstlapp, vi får hoppas att det är någonting som inte blir modernt igen! Barnklänningen till vänster har jag tänkt virka, men i annan färgkombination (sorry bilden är lite dålig..).



Idag fick jag veta att många av mina amigurumin sålts i hantverksboden. Jag är jätte glad för det :).

Ha en fin kväll!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska virka ett par såna där skjorts till dig själv :-)
    Kul att dina amis säljer, inte så konstigt eftersom de är så fina.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Man får säga vad man vill om dom där shortsen men färgerna tycker iaf jag var jättefina :D

    SvaraRadera
  3. Kul! När jag var liten stickade min mamma mörklila hängselbyxor till mig med rosa och lila virkade blommor som höll fast hängslena. Inte nog med att jag var tvungen att gå med dessa sticksiga byxor skulle lillasyster givetvis också ha ett par! Färgkombinationen på hennes blommor var lite annorlunda. Åh så gulligt tyckte alla, det tyckte INTE jag!!!

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du ville vara med på "PIFfen", haha, det lät kul. Mejla din adress till mig så ska försöka hitta på nåt kul att skicka till dig.

    Mejladressen är stjernfall[snabela]hellokitty.com

    SvaraRadera
  5. jag skulle så vilja göra shortsen.
    tycker de var sjukt snygga

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails