lördag 15 augusti 2009

Abstinens

Jag ber om ursäkt för min frånvaro den senaste veckan. Har haft fullt upp med jobb och jag har varit så trött om kvällarna så att jag inte har orkat göra något. På mitt jobb så arbetar jag mycket med fisk så jag tyckte det kunde vara passande att visa en virkad fisk.

Det är samma modell som jag visat tidigare här på bloggen.

Jobbet är som sagt ganska uttröttande. Det är mest fysiskt tungt arbete som att dra nota som jag har sysslat med. Så snorklar vi ganska mycket, plockar bort fisk från nät samt gör vattenanalyser. Det är vad jag har hållit på med de två senaste veckorna och säkert vad jag kommer att göra de 1,5 vecka som är kvar, jag tvivlar på att sysslorna kommer ändra speciellt mycket.

Jag har varken hunnit eller orkat virka. Det kliar väldigt mycket i fingrarna och jag har en otrolig abstinens att få göra något kreativt. Jag kollar mycket på andra virk och sy sidor och bloggar och blir så inspirerad att sätta igång att göra diverse olika saker. Jag kommer att ha en stressig höst med studierna så vi får se hur mycket jag hinner göra utöver det. Får väl syssla med pyssel på kvällar och veckoslut bara.

Om precis en månad smäller det! För då ska vi springa halvmaraton sambon och jag! Det har varit lite si och så med tränandet nu då jag jobbar men konditionen tycks nog finnas kvar ännu. Som längst har vi sprungit 15km så jag tror nog vi ska klara av att springa de där 6kilometrarna till:).

Ikväll blir det film-mys framför datorn med ett glas vin. Jag lever ju utan teve här så de få filmer jag har med mig har jag sparat så att jag har något att göra på lördag kvällarna.

Ha en fin helg!

1 kommentar:

  1. Fin firre! Jobbigt med kreativ abstinens - har precis börjat jobba efter lång sjukskrivnings-föräldraledighets-sommarlovsperiod, & helt plötsligt kan jag inte virka lika mkt!!

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails