torsdag 30 december 2010

Fler handgjorda julklappar / Handmade Christmas gifts

I år gjorde jag faktiskt de flesta julklappar själv. Det är ju både kul att kunna ge något handgjort men framför allt är det aningen billigare. Jag gör allt för att hålla i mina slantar just nu eftersom jag kommer att bo på två ställen under hela våren vilket också innebär en hel del dyra tågresor och två lägenheter att betala på.

This year I managed to make quite a few Christmas gifts. It is fun to give something handmade and of course it is often a bit cheaper. At the moment I need to save all money I can because I will be living in two different cities during the spring. That means expensive train traveling every weekend and paying for two apartments.

En syster fick en virkad grytlapp. Mönstret är delvis detta men som vanligt följde jag inte mönstret alls. För att göra grytlappen mer användbar fodrade jag den och sydde tyg på baksidan.

One of my sisters got this pot holder. I used this pattern. As usual I didn't follow the pattern at all. To make it a bit more practical I saw a thick fabric on the back of the pot holder.

En annan av mina systrar fick bland annat hemgjord rödvinbärs gelé i en fin burk.

Another of my sisters got home made red currant jam in a cute can.

2 kommentarer:

  1. Att få något som givaren har gjort själv är alltid extra roligt.
    Dina gåvor är både praktiska, goda och så fina.
    Önskar dig ett gott nytt skapar år.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hur snygg grytlapp som helst. Jag skulle älska dina egengjorda klappar.

    Gott Nytt ÅR!

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails