måndag 2 februari 2009

Ny inspiration

Idag fick jag äntligen mina efterlängtade amigurumi böcker från biblioteket!
Den ena beställda boken var "Super crochet wonderful" skriven av Narumi Ogawa. Den är helt klart läsvärd! Inte kanske tackvare amigurumi mönstren ( de är ganska enkla mönster) utan tackvare mönstren till de alla underbara accessoarerna. Här ska det virkas mössor och örhängen!! :)
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1581809662


Den andra boken var "Amigurumi" skriven av Annie Obaachan. Det är ingen vidare bra bok, djuren ser inte alls välgjorda ut och är inte det minsta söta. Jag är bara glad att jag inte hann köpa den boken. Men "Super crochet wonderful" är jag t.o.m. beredd att köpa.
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0312378203

Nu har jag dessutom lyckats dra ner min syster i amigurumi träsket :D. I lördags kväll satt vi och virkade hundar och drack vin. Hennes hund verkade bli jätte fin så det ska bli spännande att se vad det blir av den.

1 kommentar:

  1. Ååh, det låter helt fantastiskt att sitta och virka och dricka vin. Du påminner mig om att jag verkligen måste dra igång crafting-kvällar (eller syjunta eller vad man vill kalla det). Jag är "gavagai" på sysidan, och jag sysslar med allt möjligt hantverk. Hänger mycket på craftster.org, också där under namnet gavagai. Är du med där också?

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails