lördag 7 mars 2009

Ledsen kanin

Nu har min kanin äntligen blivit klar! Han är ganska ledsen för han är så ensam. Jag har designat honom själv och för första gången även skrivit ner mönstret (vilket ju gör det lite lättare att göra två likadana ben och sånt). Han skulle egentligen få stooora kanin fötter men garnet som jag använde tog slut, och det var så dyrt så jag ville inte köpa mer av det. Men han ska nog få en kompis med större fötter så småningom.



Så har jag också virkat en flodhäst. Den är virkad efter ett mönster från internet. Jag är inte alls nöjd med flodhästen, den liknar mer nåt annat. Mönstret var ganska dåligt och obegripligt också. Nåja men han blev söt iallafall.

Idag ska jag fortsätta läsandet och kanske jag hinner virka lite också. det är ju bra med pauser då man läser. Ska kanske gå på premiärfest i kväll (på teatern där jag jobbar), men jag är ledig så jag har inte så stor lust att hänga på jobbet då... Får se vad det blir.

Hoppas ni har en trevlig lördag!

3 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar. Kaninen är underbar. Mina böcker kallar också idag....
    Hoppas du får lite tid till virkning också.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Vad söta!! Har du något mönster?:P
    //Hannah

    SvaraRadera
  3. hej hej :) jag undrar också var du hittat flodhästmönstret! :) /Anna

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails