tisdag 10 mars 2009

Semester

Jag har tagit lite ledigt från studierna och åkt och hälsa på mina föräldrar. Så det blir kanske inte så mycket skrivet i bloggen fast det säkert blir endel virkat. Igår var jag och hälsa på min syster och min nya systerdotter som bara är ~3 veckor gammal. Hon var söt och snäll och sov mest.

Kollade igenom gamla bilder på datorn och hittade några bilder på mina vovvar. Så det får bli sådana bilder istället för virk-bilder.

En bild på Ellen, min 12-åriga toypudel som bor här hos mina föräldrar


Och så Saga som skulle bli en storpudel. Om hon hade fått leva så hade hon varit lite på ett år nu. Har ännu väldigt svårt att prata/skriva om henne men jag ska försöka skriva i korthet. Hon hade ett allvarligt underbett och för smal nedre käke så hennes nedre hörntänder skavde i gommen och gjode hål där. Det gjorde att hela hennes nosparti växte snett. P.g.a. bettfelet hade hon väldigt ont vilket gjorde att hon blev jätte rädd för det mesta och agressiv. När hon var 7 månader gammal skulle de ha kunnat korta av tänderna med några millmeter vilket jag tvivlar på att skulle ha hjälpt speciellt mycket. Man kan inte bara riva ut hörntänderna eftersom de gör så att käken hålls ihop. Den 29 april 2008 lät vi henne somna in. Hon blev bara 5 månader gammal. Saknar min Saga så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails