fredag 11 september 2009

Dragkedja

Det finns orsak att vara rädd för dragkedjor ändå... Jag vet inte riktigt hur man ska få fodret bäst då man använder dragkedja. På de tidigare väskorna jag sydde så har jag först sytt dragkedjan och sedan sytt ihop sidorna så blir det ju sömmar i fodret vilket inte är så snyggt. På den här väskan försökte jag med att först sy fast sidorna och sedan dragkedjan (först i yttertyget och sedan fodret) då blir det ju en synlig söm längs med dragkedjan och det är ju helt okej, men det är ju helt omöjligt att sy fast fodret längs hela dragkedjan!

Någon som vet hur man gör för att få det snyggt?
På den här väskan så tror jag nog det största problemet var att jag hade lite för litet foder och för lång dragked. Men visst är tyget fint? Det köpte jag också på tisdagen då jag var och shoppa tyg. Den här väskan får nog också bli en virktillbehörs-påse för jag blev som sagt inte alls nöjd med den...

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att dragkedjor är helt omöjliga! Hur svårt som helst! Lycka till med dragkedjandet!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte heller så förtjust i dragkedjor...
    Undviker dem om jag kan. Tror nog ändå det är lättast att sy i dragkedjan först och fodret därefter. Tyget är superfint!

    Lycka till!

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails