tisdag 23 februari 2010

Utmanings-utlottning / Challenge giveaway

Jag deltar i Ulliga gulliga sakers utmanings-utlottning. Den går ut på att man skall pröva på något nytt kreativt. Det jag har prövat på är nålfiltning. Hal länge länge velat nålfilta pärlor och nu har det blivit gjort. Det var faktiskt riktigt kul. Nålen ÄR vass, jag har prövat!

I'm participating in a challenge giveaway at the blog Ulliga gulliga saker. To participate you have to try a new craft. I have been eager to try to needle felt pearls for a while and that is what I did for the challenge. It was really fun and I had to try it the needle really is sharp, and yes it was!
Imma är alltid intresserad då jag fotograferar.

Imma is always interested in my photographing.

4 kommentarer:

  1. Needle felting isn't diffycult at all!! Little tip: hold the wool with another needle or stick so your fingers don't get hurt all the time.......

    SvaraRadera
  2. Åh va söta. Jo jag har provat vassheten ett antal gånger, man måste ju kontrollera lite då och då eller hur, hihi
    Kul att du vill vara med, kram/veronica

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som godis! Bra tips från Kim att använda en annan nål att hålla i med för det gör ... väldigt ont att sticka sig! Vad ska du göra med pärlorna?

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Och nålen är verkligen vass, kan bli rätt blodigt om man missar - har jag märkt...

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails