tisdag 13 december 2011

Lucka 13: Paketerings tips, en gammal bok

Gamla böcker kan man köpa för en billig peng eller rentav få gratis på loppis. Eller ibland även på bibliotek. De är ypperliga att använda till paketering och dekorering av kort. Jag har tagit en endaste bok gratis från ett loppis och jag har redan nu haft stor användning av denna enda bok. Många av årets mindre julklappar kommer att paketeras i sidor från den boken. Vettig återanvändning tycker jag. Istället för att köpa en massa dyrt paketpapper och producera ännu mer avfall. Boksidorna kan ju gå direkt till pappersinsamlingen! Jag utmanar er att inspireras och paketera in årets klappar i papper som ni redan har hemma. Gamla tidningar, böcker, dagstidningar, reklamblad, blad ur telefonboken eller gula sidorna allt funkar. Jag har dessutom använt garn som paketband.

4 kommentarer:

  1. Jätte härlig idé! Det ser faktiskt fint ut!

    SvaraRadera
  2. Super fina klappar och kort. Det finns ju inget bättre än att återbruka:)

    SvaraRadera
  3. kalassmart! :) Själv gjorde jag kuverten till årets julkort av tidningspapper, bra mycket roligare, billigare och återbruksbra

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! Skulle dock ha svårt att ha sönder en bok :)

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails