onsdag 29 april 2009

Swap

Nu har mitt paket till min swap-kompis hittat fram så nu kan jag visa vad jag virkade åt henne. Eller ja snarare vad jag virkade åt hennes barn. Hennes son fick denna val. Mönstret till den hittade jag här Även med denna val hade jag svårt att förstå mönstret för bakfenorna, så det har jag improviserat ihop själv.

Hennes lilla dotter fick en rosa ballerina elefant. Mönstret till den är från Amigurumi world. Även det mönstret ändrade jag lite på...


Så fick ju jag också nåt av min swap-kompis så klart. Jag fick ett par jätte jätte fina pannlappar (grytlappar heter det väl på riktigt). Tyckte det var kul med marimekko tyg då jag ju bor i Finland och hon bor i Sverige, så fick jag något finskt. Och så står det ju "Sofias Värld" på dem också! Dom är så fina så man nästan inte vågar använda dem :)
Jag har varit hemma hos mina föräldrar några dagar så därför har det varit lite tys på bloggen de senaste dagarna. Med mig därifrån så fick jag en hel kasse med garn! Min mamma har samlat på sig endel garn under åren så det är kul att botanisera i hennes garnlådor.

I morgon är det vappen (valborgsmässoafton heter det ju påriktigt), då ska vi picnica en hel del så vi får hoppas på fint väder i morgon.

Idag är det precis ett år sedan vi lät vår Saga somna in... Till minne av henne kommer här några bilder på vårt hjärta....


Hon älskade att sova på våra skor....
Eller såhär då matte satt vid datorn...
Saknar henne så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails