onsdag 6 maj 2009

Tårta och babyskor


Igår firade vi 3,5 år tillsammans dag med min sambo. Eller ja firade och firade jag överraskade honom med en tårta då han kom hem från jobb. Det är egentligen en rulltårta som är fyllde med hallon och på den har jag satt grädde och riven vitchoklad (inte ost, fast det ser ut så på bilden ). Så har jag skrivit 3,5 på den med små blommor, fast det syns heller inte så bra. Sambon klurade länge länge på vad det stod på den! :D

Igår började jag virka ett par baby skor. Det är garnstudios mönster, finns här. Men alltså jag vet inte om det bara är jag som är dum men jag har väldigt svårt att virka efter garnstudios mönster, dom är väldigt knepiga att förstå. Kanske det beror på att jag mest har virkat efter engelska och finska mönster, jag vet inte. Nåja på någon underlig orsak blir det alltid två olika stora skor/sockor då jag virkar. Så jag måste alltid virka 3 stycken för att få ett par. Orsaken är att jag alltid ändrar lite på mönstren och så minns jag inte vad och hur jag har ändrat då jag ska virka den andra. Tur så är inte babyskor så stora projekt.


Igår fick jag hem en helmassa pärlor igen. Alltid lika kul. Så några örhängen har det blivit och detta armband som jag blev väldigt nöjd med. Det är små swarovski kristaller och turkosa snäckskalspärlor.


Jag är så glad över att så många vill delta i min utlottning. Hunden sitter här på vår soffa och väntar ivrigt på att få flytta till sitt nya hem, men han får en tid ännu Ja eller om det blir örhängena som får en ny ägare, men just nu verkar hunden lite mer populär :)

Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Oj vad mycket fina saker Du gör! Roligt att hitta hit!

    SvaraRadera
  2. Mm vad gott med tårta!!!!Jag och min sambo firar 10 år den 29 maj så jag kanske också ska göra en tårta som vi kan mumsa på då! Tänk vad tiden går fort, barnen är ett exempel på att man ser att tiden går, de växer så det knakar och blir bara äldre och äldre!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Vansinnigt snyggt armband

    SvaraRadera
  4. Jättesöta små skor. Jag har också problem med deras mönster, trodde nästan det var jag som inte riktigt hängde med... Kul att hitta hit, du har en fin sida! Bor du i Finland?

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails