måndag 19 december 2011

Lucka 19: Dörrkrans


Jag hann ändå göra en egen dörrkrans och idag blir det en liten beskrivning över hur man gör en sådan.
Du behöver:
*Styrox krans
*Garn, ju tjockare desto snabbare går det.
*Dekorationer (finns billigt på loppis)

Gör så här:
Börja med att vira runt garnet ett varv runt kransen och gör en knut på baksidan. Vira sedan garn runt hela kransen så att styroxen inte syns. Ifall du vill använda flera färgers garn lönar det sig att mäta upp först hur breda partierna skall vara. Då du byter färg knyt fast garnet i det garn du använde bredvid. Sedan är det bara att dekorera med valbara dekorationer. Jag fäste dekorationerna med sådana här nålar,
knappnålar eller lim funkar säkert lika bra! Jag köpte rosetter och kottar med ståltråd på loppis. Rosetterna kostade 10cent/styck! Jag valde ändå att göra min krans rätt enkel, kottarna sparar jag till något annat projekt. Fäster man dekorationerna med nålar kan man ju variera kransen till nästa år igen.

1 kommentar:

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails