måndag 4 januari 2010

Blommor

Det har blivit några blommor virkade ur mina julklapps böcker. Det är perfekta projekt för restgarn och det räcker med korta garnbitar för att få ihop till de minsta blommorna.


Alla blommor

Min favorit, solrosen. Den ska få bruna knappar ännu.
En ros.


Nu har jag också översatt kattmönstret till engelska så det finns också på Etsy. Jag öppnade ju min shop där på lördag kväll och då jag vaknade på söndag morgon hade jag sålt mitt första mönster där! :)

Man kan också köpa mönstren på svenska där, bara att skriva i meddelandet att man vill ha mönstret på svenska. Lite dyrare är det där eftersom även Etsy tar en liten summa av priset, men det är ganska enkelt att köpa mönstren där.

8 kommentarer:

  1. Grattis till första Etsyaffären! Jag gillar också solrosen bäst (även IRL) men de var fina allihop! Lite föraning om den vår som komma skall...

    SvaraRadera
  2. Vilka fina blommor du har virkat. Jag hade en tanke att jag skulle ha gjort blombroscher i julklapp men fick inte till det... Lycka till med din försäljning på Etsy.
    Fru Inez

    SvaraRadera
  3. Underbara små blommor och som du skriver perfekt att göra av alla små restgarnsbitar man har liggandes. Gillade den rosa o svart-blå blomman mest....

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Som jag letat efter ett mönster till en sån där rosa ros/blomma du gjort!! På den stora bilden där alla är samlade är den längst ner till vänste...nej höger!

    Du har möjligtvis inte nåt mönster att dela med dig av eller nån webbsida med beskrivning?!

    Oerhört tacksam för svar!=)
    Emelie

    SvaraRadera
  5. Vilka fina, man blir så virksugen av dem. Virkade blommor kan man ju inte få för många av, det är alltid så roligt att virka och dekorera med!

    SvaraRadera
  6. Grattis till försäljningen

    SvaraRadera
  7. Tack jättemycket för tipsen! Då tar jag och kollar in den där sidan!
    Du vet hur det är när man ser nåt man vill ha eller göra - man kan gå genom land och rike för att få tg på det!
    Haha!=)

    Vad roligt att du säljer på marknader! Jag har ett syprojekt som jag funderar lite på att kanske sälja på marknader om det faller mig i händerna och blir bra.
    Är sådant krångligt - måste man ha typ... nån skattesedel för sån försäljning?

    /Emelie

    SvaraRadera
  8. Så fina! Jag ska nog också försöka virka blommor.
    Tack för idén med broschen. Jag ska genast beställa sådana nålar från Panduro. Kanske kan jag använda dem till virkade blommor också sen :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails