torsdag 21 januari 2010

Jag har fått en utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse av Made by Kafe. Tack så hemskt mycket!!

Med utmärkelsen följer att jag ska:
- kopiera awarden på min blogg!
- länka till personen som gett mig awarden!
- berätta 7 intressanta fakta om mig själv!
- välj 7 andra bloggar som jag vill ge awarden till!
- länka till deras bloggar!
- lägg en kommentar i deras blogg att jag gett dom denna award!

Sju intressanta fakta om mig... Det är ju svårt att veta vad andra tycker är intressant.

1. Jag samlar på orkidéer. Eller har samlat åtminstone, nu har intresset svalnat lite vilket har lett till att en del har dött bort. Men största delen av mina växter är orkidéer.

2. Jag älskar Italien över allt annat. Maten, folket, naturen, vädret, språket ja allt! Tidigare tyckte jag att det var tråkigt då folk reste till samma plats flera gånger men jag skulle bra kunna nöja mig med att resa till Italien om och om igen. Var där på Lions youth excange 3 veckor och fick se en stor del av av Emilia-Romagna och Abruzzo.

3. Jag är väldigt intresserad av miljöfrågor, miljöproblem och klimatuppvärmningen. Läser alltid debattartiklar om miljöproblem i dagstidningar och debatterar högt för mig själv emot skribenten. Speciellt högt debatterar jag då jag läser debattartiklar om problemen med skarvar. Som jag inte anser vara problem, men det är en helt annan diskussion :D...

4. I höstas sprang jag halvmaraton och lovade och svor att jag aldrig kommer att göra det igen. Nästa höst ska jag antagligen springa igen, måste ju bättra på tiden :).

5. Jag studerar biologi och geografi och ska bli högstadie eller gymnasielärare då jag blir stor. Det är inte min dröm. Helst skulle jag vilja bli veterinär, meteorolog eller biolog. Biolog var det tänkt att jag skulle bli men jag har insett att jag inte kan få ett vanligt jobb och leva ett vanligt liv som biolog. Jag skulle ju vilja bli biolog just för att rädda utrotningshotade djur och åka på expeditioner till avlägsna länder :D... Textilslöjdlärare kunde också vara ett trevligt arbete eller en egen liten garnaffär skulle inte vara fel det heller.

6. Jag är väldigt oorganiserad, stökig och har så dålig självdisciplin. Just nu borde jag t.ex. läsa på tenta istället för att skriva detta... Tur så är min pojkvän helt min motsats.

7. Jag får väl tacka min söta mamma för att jag virkar. Det var hon som först lärde mig att virka. Jag virkade låååånga låånga luftmaske-kedjor, jag kunde för allt i världen ändå inte förstå var man skulle sticka in nålen för att virka fasta maskor. Jag säljer på marknader tillsammans med min mamma och det är roligt. I somras delade vi bord men på julmarknaderna märkte vi att jag behövde ett eget bord till alla mina saker :D..

Jag vill ge utmärkelsen vidare till alla i min blogglista. Kan inte välja ut någon :) Alla bloggar jag följer är så fina så!

Ha en bra dag! Geografiboken väntar på mig...

1 kommentar:

  1. Tack för de vänliga ordena om mig, din mamma.Puss o kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du:

Related Posts with Thumbnails